IT, administration og økonomi på arbejdspladsen

Mange danskere arbejder dagligt på et kontor. For flere af dem er det en livsstil at levere et godt stykke arbejde, hvor effektivisering og optimering af arbejdsgange er i fokus. Det er en kultur på mange arbejdspladser at kunne levere god datakvalitet og arbejde effektivt.
Derfor anvender mange forskellige IT-programmer for at løfte de forskellige administrative arbejdsopgaver. Lige fra mails, opgavelister, intranet, økonomiprogrammer, Excel osv.
Særligt programmet Microsoft Dynamics 365 Business Central spiller en væsentlig faktor på langt de fleste arbejdspladser. Her er det specielt medarbejdere, der sidder med finans, indkøb, salg og lageradministration, der anvender programmet.
Business Central er nemlig et program, der løfter de forskellige arbejdsprocesser for mange medarbejdere og gør, at de f.eks. undgår at taste data i programmet, anvende flere forskellige softwareprogrammer, søge information andre steder mv.
En stor hjælp i dagligdagen
Business Central er ét program, der kan rumme meget data – og ikke mindst data, der kommer fra flere forskellige afdelinger i en virksomhed. F.eks. er programmet bygget til at indeholde vare- og kundelister, ordrer, fakturaer, tilbud osv. Programmet kan også indeholde data om kreditorer, indkøbsbehov, varelager, kontoplaner, pengestrømme, salgsopgaver, sager, ressourcestyring, serviceopgaver osv. For økonomimedarbejderne er programmet en stor hjælp i dagligdagen, hvor du kan opbygge kontoskemaer, budgetter, pengestrømsprognoser osv. Programmet kan integreres til banken, så det er nemmere at håndtere kontoafstemning mv. Man kan også købe ekstra software til programmet, så data fra PDF-filer eller papirdokumenter kan scannes ind i Business Central programmet – helt automatisk. Hermed undgår økonomimedarbejdere at taste data fra dokumenterne. Det kan f.eks. være fakturaer eller andre dokumenter.
De medarbejdere der ikke sidder på kontoret hver dag, kan bruge Business Central på deres smartphones eller tablets. Det er nyttigt for f.eks. sælgere, der skal oprette ordrer hos kunden eller undersøge status på en vare eller ordre. Det kan også være en fordel for ledere, der f.eks. hurtigt skal se nøgletal, omsætning på en kunde eller afdeling eller noget helt tredje. Det kan også være en mulighed for medarbejdere, der skal registrere ankomst af varer eller ”plukke” varer på lageret. Denne proces kan udføres direkte i programmet fra lageret ved, at en medarbejder her arbejder i programmet fra en smartphone eller tablet. Business Central konsulenter kan hjælpe med at sætte programmet op og tilrette det, så det passer til de arbejdsprocesser, den enkelte medarbejder skal udføre.
Microsoft Dynamics 365 Business Central programmet giver mange muligheder for de mennesker, der vil opnå effektive arbejdsgange, god datakvalitet osv. Programmet kan også integreres til andre programmer, det kan f.eks. være en webshop eller andre løsninger, hvor der er et behov for at data kobles sammen. Flere økonomimedarbejdere vælger, at integrere programmet med et Business Intelligence program for at kunne analysere salgstal, omsætning, opsætte KPI’er mv.